6 Mayıs 2015 Çarşamba

Eğitim Koçluğu

İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. Bunlar bebeklikten başlayarak zamanla yok edilir. W.E.Demıng

Yaşamın sorgusunu yaptığım şu günlerde karşıma yaptığım işin kalitesini arttırmakla ilgili fırsatlar çıkmaya başladı. Üstelik inandığım ve savunduğum değerleri içeren fırsatlar. Kendi yapmak istediklerim dışında bugün sana bir çocuğun eğitim kalitesini nasıl yükseltirsinle ilgili bilgi vereceğim.





Eğitim sistemi ile ilgili bildiğim ve bilmekten nefret ettiğim bir gerçek var : BOŞ BEYİNLER yetiştirdiği. Zira daha çocukluğunun baharında, koşmaya, hoplamaya, tepinmeye gereksinim duyan bebelikleri kurs dediğimiz dipsiz kuyuların içine atarak aydınlanmalarına engel olduğumuz yadsınamaz Türkiye gerçeğidir. Öğrenmesine gerek olmayan bilgileri yükleyip öğrenmesi gerekenleri vermediğimiz; üstelik bunu yaparken de ÖĞRENMEye değil; aksine ÖĞRENMEMEye dayalı bir sistem içerisinde debelendiğimiz bir gerçektir. Peki bu kısır döngüden nasıl çıkarız bu çocuklar kendi varlıklarını, öğrenme becerilerini, kapasitelerini nasıl keşfederler ve bunu en verimli nasıl kullanırlar diye araştırırken aslında şu anda yapmaya çalıştığım ama bir sistemin içinde olmamdan kaynaklı kısıtlandığım bir şey keşfettim : EĞİTİM KOÇLUĞU

Bir çocuğa düşünmeyi öğretmeyi, bir öğrenciye verimli çalışmayı öğretmeyi, öğrenmeyi hedefleyen birine kendisini maksimize etmeyi ve kendisini gerçeklemesini sağlamayı hedefleyen bir yardım mekanizması aslında Eğitim Koçluğu. Üstelik bu alınan yardımla dipsiz kuyularda debelenmeden kendini gerçekleyen kişiler yetiştirmek mümkün...

Ben bu yola baş koydum artık. Dolayısı ile bu yolda atacağım her adım hem bana hem de çevreme faydalı olsun istiyorum. Eğitim koçluğuna da şimdi tam da şu anda benim-bebemin gereksinimi var diyorsan sana bir kapı açmak istiyorum. 

Not: yazının orijinali için http://butunbeyazlar.blogspot.com.tr/2015/04/egitim-koclugu.html 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...